Jag Älskar ...

... böcker.

-Sådana böcker som man endast lyckas läsa maximalt fem sidor åt gången. Sedan läggs boken åt sidan. Nästa gången man plockar upp boken måste man läsa om de fem sidorna man läste förra gången.Det för att man endast orkar läsa fem sidor åt gången. Man slutar alltså på samma ställe som gången innan. När man ännu en gång gör ett försök är man på samma ställe som man varit på i hur länge som helst, timmar-dagar-veckor. Ännu mer fantastiskt är det med dedlines som ska passas.

För vem älskar inte att läsa en oläsbar bok på sista dagen under stress?

- Jag råälskar det! När man sedan ska analysera boken, som man verkligen förstår och uppskattar handlingen på, och skriva ner det på papper. Det är så fint, när tankarna flödar och boken varit en så underbar inspirationskälla och haft en helt uppenbar(?) röd tråd på vilket man kan skapa hur många nya tankar och teorier kring.

Om det ändå hade varit så ...

Kommentarer
Postat av: Christina

Ha ha, fan vad jag håller med dig Cecilia! Kunde inte skrivit det bättre själv! ;)

Jag tycker att din blogg är rolig för att du har ett unikt och träffsäkert sätt att skriva!



btw, om du missade det på fejjan, så har jag en blogg nu:

fudgee.blogg.se

2009-10-15 @ 19:36:17
URL: http://fudgee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0