En Tanke...

... om kindmusklerna.

- Ler gör man varje dag, förhoppningsvis. I alla fall om man har fullt funktionella kindmuskler. Kanske man kan träna musklerna i kinderna. Jag befann mig i soffan när tanken slog mig om mina kindmuskler blivit starkare. Jag tyckte såklart att de faktiskt borde blivit det med tanke på att ett konstant leende är ett måste på jobbet. Jag bestämde mig för att testa.

Hur länge klarar egentligen musklerna av att hålla ett leende?

- Där satt jag framför tv.n själv i vardagsrummet. Jag log och ironiskt nog var det nyheterna på tv just då. Efter 5-10 min började det rycka något i kinderna. Efter 20 min var hela mitt leende ett enda ryck, så jag bestämde mig för att det räckte. För jag hade ju faktiskt slagit mitt förra rekord för 3 år sen :-)


(..läs, jag skulle säkert klara av att le längre tid men det blev så tråkigt till slut och det kändes lite smått udda) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0