Jag Älskar...

... att det alltid är varannan.

- Ja, precis, det är alltid varannan. Det märks direkt om någon bryter mönstret - då kan man se många sura miner. Det är som en regel och alla följer verkligen den. Även jag följer den omedvetet och kan irritera mig ibland på andra människor som inte gör det.

Anar du vad jag pratar om?

- Jag syftar såklart på bussen. När man går av bildas det alltid en kö bakifrån bussen och en kö framifrån. Kön till dörren kommer från två håll. När jag är på retas-lite-oskyldigt-med-folk-humör brukar jag strunta i varannanregeln och klämma mig ut precis före den vars tur det var. Det är fascinerande hur många suckar och irriterade ansiktsuttryck det kan framkalla... I brist på annat att roa sig med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0